مهدانه البرز / 🐠 آموزش پرورش ماهی کپور

۱- پرورش ماهی کپور

🐠 گونه کپور ماهیان از دسته آبزیان گرمابی آب شیرین هستن که در اب های لب شور هم قابل پرورش میباشند. از انواع آن ها میشود به ماهی کپور کوهان دار طلایی (معمولی)، آمور (علفخوار)، فیتوفاگ، بیگهد، کوی، گلدفیش و ماهی قرمز اشاره کرد و جز ابزیان رایج پرورشی ایران میباشند. 

🐠 انواع روش های پرورش ماهی کپور:

💠 سیستم پرورش متراکم: در این روش تراکم بسیار بالاست و پرورش در استخرهای سیمانی و با استفاده از غذای دستی به صورت تک گونه ای (کپور معمولی) انجام میشود. در این نوع پرورش عواملی همچون کیفیت، هوادهی، تعویض و تسویه به موقع آب اهمیت فراوانی دارد. 

💠 سیستم پرورش نیمه متراکم: پرورش نیمه متراکم متداول ترین روش پرورش کپور ماهیان است که به صورت چند گونه ای صورت میپذیرد. تغذیه ماهیان با تکیه بر غذای دستی و کود انجام میگیرد. در این نوع پرورش نیازی به تعویض و تسویه متناوب اب نیست. 

💠 سیستم پرورش غیر متراکم: در این نوع پرورش تا ۱۵٠٠٠ قطعه ماهی در هر هکتار رهاسازی میشود و ماهی ها با شرایط طبیعی و با تکیه بر غذاهای طبیعی و غذای دستی رشد میکنند. این روش معمولا در استخر های ذخیره اب کشاورزی و برکه ها صورت میگیرد. 

💠 سیستم پرورش تک گونه ای: از این روش کمتر استفاده میشود و در برخی از کشورها به دلیل کوتاه بوده دوره پرورش از گونه کپور معمولی و با غذا دادن دستی پرورش انجام میشود. 

💠 سیستم پرورش چند گونه ای: در این روش از تمامی گونه ها شامل کپور معمولی، کپور علفخوار (آمور)، کپور نقره ای (فیتوفاگ)، کپور سرگنده (بیگهد) تواما استفاده میشود. 

💠 سیستم پرورش توام (ماهی کپور، اردک، میگو، برنج): در این روش اردک یا غاز را در اطراف یا سطح برکه رهاسازی میکنند و مدفوع این پرندگان در غنی سازی اب استخر نقش به سزایی دارد.

افزودن نظر

  • نظر شما بعد از تایید نمایش داده می‌شود.
برای ثبت نظر باید در سایت عضو شوید.
  • شیرین پوراحمدی

    با سلام قیمت لارو کپور چند هست

    1403-02-14 18:40:23

چرا مهدانه البرز؟!

ما در مهدانه البرز سعی کردیم بهترین باشیم و حالا در آستانه یک سالگی سایت...

3627 تعداد مشتریان
3468 تعداد سفارشات
339,913,005 تومان پاداش باشگاه مشتریان
295 تعداد محصولات
تمامی حقوق سایت برای مهدانه البرز محفوظ می باشد.